Πέμπτη 2 Δεκεμβρίου 2010

ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΓΝΩΣΗΣ 1945-1974

Το βιβλίο "Τα χρόνια της απόγνωσης" αποτελεί το τρίτο μυθιστόρημα μιας ιστορικής τριλογίας και καλύπτει τα άγρια και δύσκολα χρόνια της μεταπολεμικής περιόδου από το 1945 μέχρι και την αποκατάσταση της δημοκρατίας το 1974.

οι ήρωες του μυθιστορήματος είναι απλοί άνθρωποι. Είναι αυτοί που πληρώνουν πάντα το κόστος των πολιτικών και κοινωνικών αναστατώσεων. Των ανθρώπων που λειτουργούν και βιώνουν όλες τις εξελίξεις και που όπως είναι φυσικό, είναι αυτές που καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την πορεία ζωής και του μέλλοντός τους.

Η προσέγγιση των μεγάλων ιστορικών γεγονότων γίνεται με απόλυτο σεβασμό στην ιστορική πραγματικότητα και με την χωρίς πάθος αναζήτηση της αλήθειας. Παράλληλα από τη μυθιστορηματική δράση των ηρώων του βιβλίου, αναδεικνύονται και πολλές άγνωστες σελίδες των τραγικών γεγονότων εκείνων των εποχών.

Ο κεντρικός ήρωας του μυθιστορήματος, ο Γιάννης Σταματίου, δικηγόρος και κληρονόμος μιας μεγάλης περιουσίας, είναι η πηγή ενός ενδιαφέροντος γενικά παρελθόντος. Έζησε το όραμα της Ελλάδας των δύο Ηπείρων και των πέντε θαλασσών, την καταστροφή της Σμύρνης, το Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, την Κατοχή, την Αντίσταση, την Απελευθέρωση, τον Εμφύλιο και τέλος, τη δικτατορία των συνταγματαρχών. Μέσα από την πορεία ζωής του Σταματίου, αλλά και των άλλων πρωταγωνιστών, ο αναγνώστης ταξιδεύει στη γνώση των κρίσιμων γεγονότων που σφράγισαν τον τόπο, αλλά και προσεγγίζει την αυτογνωσία, που είναι πολύτιμος θησαυρός για το παρόν και το μέλλον.

Απόσπασμα από τον πρόλογο του μυθιστορήματος του Γιώργου Καπράνου: "ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΣ ΑΠΌΓΝΩΣΗΣ 1945-1974

6 σχόλια:

Giannis Pit. είπε...

Καλησπέρα αγαπητέ Γιώργο. Επί τέλους, περιμέναμε πως και πως το καινούργιο σου Βιβλίο, που αποτελεί και το κλείσιμο της μεγάλης Τριλογίας, που νομίζω αφήνει τη δική της σφραγίδα στην ΙΣΤΟΡΙΚΗ λογοτεχνία μας αλλά και όχι μόνο.
Περιμέναμε με υπομονή αλλά και γλυκιά προσμονή να δούμε την εξέλιξη της ιστορικής διαδρομής, μέσα από τα πρόσωπα που παίζουν κεντρικό ρόλο, να δούμε τη μοίρα τους, τη διαδρομή τους, τους έρωτές τους, τους αγώνες τους...
Φυσικά και θα επανέλθω με σχόλια πάνω στο βιβλίο στη συνέχεια αφού ρουφήξω τις σελίδες του....

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΠΡΑΝΟΣ είπε...

Αγαπητέ μου φίλε, John. Σε ευχαρισ
τώ πολύ για την εκτίμηση που έχεις για τη συγγραφική μου δουλειά. Πράγματι, με το καινούργιο μυθιστό
ρημα ολοκληρώνεται μια ιστορική μυθιστορηματική τριλογία. Μέσα μου νιώθω ικανοποίηση για την ολοκλή
ρωση ενός έργου, αλλά αντίστοιχα νιώθω και κάποιο κενό. Ομολογώ πως μου λείπουν οι ήρωές του μυθιστο
ρήματος. Ζήσαμε..τόσο καιρό μαζί.
Φίλε μου περιμένω τα σχόλια σου και την διεισδυτική σου κριτική. Είσαι πάντα τόσο εύστοχος και ακρι
βής.

Giannis Pit. είπε...

Γιώργο την καταξίωση του συγγραφικού σου έργου δεν την περιμένεις βέβαια από μένα. Την έχεις ήδη κατακτήσει ανάμεσα στο κοινό που χρόνια σε διαβάζει, χρόνια πορεύεται μαζί σου σε μια αμφίδρομη σχέση σεβασμού και εκτίμησης.
Ομολογώ και εγώ ότι περίμενα να το νιώσεις αυτό το "κενό". Χωρίς ακόμα να έχω διαβάσει το καινούργιο βιβλίο, έχω νιώσει και εγώ το πόσο άρρηκτα δένεσαι με τους ήρωές σου.
Είμαι σίγουρος ότι κάτι όμως επόμενο θα έχεις να μας προσφέρεις. Θα επανέλθω

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΠΡΑΝΟΣ είπε...

Αγαπητέ μου φίλε Γιάννη, καλησπέρα.
Όπως όλοι ξέρουμε, κενά στη φύση δεν υπάρχουν. Αυτά πάντα συμπληρώνονται. Αυτό συμβαίνει και στη συγγραφή. Κάτι καινούργιο είναι στα σκαριά, κάτι ξεκινάει. Ενα καινούργιο ιστορικό μυθιστόρη
μα γεννιέται στη σκέψη μου. Ευτυχώς, γιατί το έντονο άγχος του συγγραφέας, είναι μήπως στερέψει η πηγή της έμπνευσης και σταματήσει η μαγεία της δημιουργίας.
Σε ευχαριστώ πολύ για όλα και για την εκτίμηση σου.

Giannis Pit. είπε...

Νάτα τα καλά τα νέα....!!!! αυτό είναι δημιουργικότητα....! καινούργιο ιστορικό μυθιστόρημα είναι στα πνευματικά σκαριά....! Γιώργο μου είμαι σίγουρος ότι με κάτι όμορφο πάλι θα μας εκπλήξεις.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΠΡΑΝΟΣ είπε...

Γιάννη και Σοφία, καλησπέρα.
Σας ευχαριστώ πολύ για την αγάπη και τη στήριξη σας. Έγώ και ο..Μαβίλης, έχουμε την ανάγκη της φιλικής σας σκέψης. Πιστεύω πως οι εποχές του νέου μυθιστορήματος, από το 1860, μέχρι το 1912 στις οποίες εξελίσσεται, θα φωτιστούν ικανοποιητικά και με αγάπη. Τα πραγματικά και ιστορικά πρόσωπα της εποχής εκείνης, είναι από μόνα τους μυθιστορηματικές μορφές.
Καλή σας νύχτα.