Σάββατο 5 Ιανουαρίου 2008

"ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΕΝΟΣ..ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΙΜΟΥ, ΠΡΩΗΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥ"

Τι είναι η παγκοσμιοποίηση; Ευχή λενε κάποιοι, κατάρα κάποιοι άλλοι. Ποια είναι η αλήθεια γ' αυτή τη νέα πραγματικότητα που μπήκε με φούρια στη ζωή των λαών, πριν λίγα χρόνια, χωρίς βεβαίως να ερωτηθούν;
Μήπως είναι ένα ιδεολόγημα, ένα εφεύρημα των κυρίαρχων τάξεων, με σκοπό την πλήρη καθυπόταξη των εργαζομένων και των φτωχών;
Μήπως είναι μια σύχρονη τάση για τη διεθνοποίηση των κοινωνιών, των οικονομιών και των πολιτισμών για την διαμόρφωση, [ισοπέδωση], του κόσμου, σε ένα ενιαίο σύνολο; Αποτελεί μια αναπόφευκτη ανάγκη που γεννιέται απο την τεχνολογική εξέλιξη; Είναι ένας οδοστρωτήρας που σαρώνει, ισοπεδώνει τα πάντα και μετατρέπει ανθρώπους, συμπεριφορές και πολιτισμούς σε ανούσια αντίγραφα; Είναι ο χώρος που οργιάζουνε οι κανόνες της ελεύθερης και αχαλίνωτης αγοράς;
Θα ανακηρυχθεί ως άγιος ο Adam Smiith, ο θεωρητικός της παγκοσμιοποίησης, η, θα θεωρηθεί ως σατανάς, που πρόσφερε τη θεωρητική στήριξη στην παγκοσμιοποιημένη βαρβαρότητα;
Στα χρόνια που λειτουργεί η "Εδέμ" της παγκοσμιοποίησης, ποιοι ωφελήθηκαν, ποιοι κέρδισαν; Οι εργαζόμενοι του κόσμου, οι φτωχοί, οι εξαθλιωμένοι, τα εκατομμύρια ετοιμοθάνατα παιδιά, τα δισεκατομμύρια των απελπισμένων, η, τα πολυεθνικά οικονομικά συγκροτήματα;
Εγώ και όπως πιστεύω, πλήθη απλών ανθρώπων, θέλουμε να μάθουμε την αλήθεια. Όχι προκατασκευασμένες απαντήσεις και τεχνητά επιχειρήματα.
Προς το παρών σας αφήνω. Πρέπει να κτυπήσω την κάρτα εργασία μου. Δουλεύω με τετράωρη οκτάμηνη απασχόληση. Σε ένα μήνα τελειώνει το οκτάμηνο και έτσι θα έχω απεριόριστο χρόνο απελπισίας και εντονότερα ερωτήματα.

1 σχόλιο:

tsiailisworld είπε...

φίλε Αλχημιστή, πραγματικά με προβληματίζουν τα επιχειρήματά σου κατά της παγκοσμιοποίησης, καθώς ως παιδί της τεχνολογίας κι εγώ, δεν με αφήνει η ανησυχία ότι μάλλον κι εγώ υπόλογός της είμαι. Σωστά τοποθετείσαι, πιστεύω, γιατί είναι γεγονός ότι η παγκοσμιοποίηση θα σήμαινε και παγκόσμια συνείδηση, τέλος της πείνας και της εξαθλίωσης, αν ήταν μια θετική, ελεγχόμενη συνένωση των ανθρώπων σε παγκόσμιο κι όχι σε εθνικό επίπεδο. Έχεις δίκηο μάλλον, δεν είναι έτσι, απ' το αντίθετο ρεύμα θα υποκινείται. (Αν θες επισκέψου με κι εσύ στο μπλογκ μου για να μου πεις τη γνώμη σου στις απόψεις μου που εκφράζω μέσα από την ποίηση: http://tsiailisworld.blogspot.com/)
Στο επανειδίν.