Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2008

"Θα με βρεις στον Αστερισμό του Ωρίωνα"

[....]Ήμουνα φοιτητής στο τελευταίο έτος στο πανεπιστήμιο, όταν κηρύχθηκε ο πόλεμος. Με καλέσανε στο στρατό και έτρεξα να καταταγώ. Πέρασα ΄κ' εγώ απο την υποτυπώδη ιατρική εξέταση, που γίνεται πάντα στην κατάταξη των στρατευσίμων. Ο γιατρός βρήκε πως είχα κήλη. Σημείωσε την πάθηση μου στα χαρτιά και μου είπε: "θα πας στο στρατιωτικό νοσοκομείο για εγχείρηση". Ο Συνταγματάρχης, ο αρχίατρος, είχε διαφορετική γνώμη και απόφαση. Τον άκουσα να λέει στο γιατρό που με εξέτασε, καθώς περίμενα το παραπεμπτικό έξω απο την πόρτα του γραφείου του: "Τι εγχείρηση κήλης και πράσινα άλογα; Ώσπου να πάει αυτός για εγχείρηση και να αναρρώσει, θα έχει τελειώσει ο πόλεμος. Σε λίγες μέρες οι Ιταλοί θα πίνουνε καφέ στο Σύνταγμα. Κρατήστε τα κρεβάτια για τους τραυματίες που θα φτάνουνε από αύριο. Κήλες, αμυγδαλές και κύστες κόκκυγα, διώξτε τες. Αυτόν και όποιον άλλο εμφανιστεί με παρόμοια προβλήματα, να τους χαρακτηρίσεται βοηθητικούς και να τους δώσετε απολυτήριο. Για την τιμή των όπλων γίνεται, ότι γίνεται εκεί πάνω. Όσο συντομότερα τελειώσουν οι εχθροπραξίες, τόσο το καλύτερο για όλους μας".
Ο γιατρός που με εξέτασε, βγήκε απο το γραφείο του αρχίατρου, βγάζοντας μια βλαστήμια μέσα απο τα δόντια του: "Κάθαρμα, προδότη, φασιστικό γουρούνι, πήγαινε στο διάβολο".
Έμεινα ξερός και παρακολουθούσα το γιατρό, που κατακόκκινος άφριζε. Μετά από λίγο μου δώσανε το απολυτήριο. Όλοι φεύγανε για το μέτωπο κ' εγώ σαν βοηθητικός, βρέθηκα στο δρόμο με ανάμικτα συναισθήματα. Σήμερα, πολλοί νέοι επιδιώκουνε να πάρουνε στα χέρια τους ένα "τρελόχαρτο" απαλλαγής από τη στράτευση. Τότε εγώ με τις διαφορετικές αντιλήψεις, την έντονη φιλοπατρία και τη διαφορετική αίσθηση του καθήκοντος, ένιωθα ένοχος. Δάκρυα μου πλημμύρισαν τα μάτια. Αργότερα έμαθα να βλέπω πίσω από την ορατή πλευρά των πραγμάτων και έπαψα να συγκινούμαι τόσο εύκολα. Η εποχή της νεανικής αθωότητας είναι ένα στολίδι της ζωής που μαραίνεται εύκολα. Σήμερα νομίζω πως έχει χαθεί η δυνατότητα μιας παρόμοιας "ανθοφορίας". Χάνεται η αθωότητα απο τα πρώτα χρόνια της ζωής των νέων.[.....]
[Απόσπασμα απο το μυθιστόρημα του Γιώργου Καπράνου: "Θα με βρεις στον αστερισμό του Ωρίωνα".

Δεν υπάρχουν σχόλια: